New Series: Finding Style S01 Ep01

Vestimentatia zilnica ne poate fi cel mai bun prieten sau, din contra, cel mai mare dusman. Din mai multe puncte de vedere.

In primul rand pentru ca se intampla sa nu ne simtim bine in ceea ce purtam si astfel potentialul si productivitatea noastra se reduc considerabil, iar in al doilea rand pentru ca prima impresie este influentata de cum aratam. Nu o sa neg, oamenii(o creatura predominant vizuala) te judeca dupa cum esti imbracat. I’ve been there(I judged and I’ve been judged). Ni se intampla tuturor…

In alta ordine de idei, astazi o sa vorbesc mult despre mine (cu egoismul de rigoare): cum a evoluat stilul meu vestimentar si tot ce am invatat despre construirea unui stil trainic, care sa ma ajute sa supravietuiesc in jungla urbana.

Prima idee despre mine, pe care am spus-o de nenumarate ori,  ar fi ca sunt o “jucarie” a hazardului: nu am fost si nici nu cred ca voi putea fi vreodata genul de persoana care isi calca duminica hainele pentru toata saptamana, stiind exact ce si cand va purta. Exclus. *Doar in cazul in care o sa fiu vreo corporatista obsedata de serviciu (lucru probabil, dar nu e nimic sigur inca).*

In fiecare dimineata ma trezesc cu o anumita stare. Astazi am fost vesela, mi-am calcat pantalonii albastri de costum, mi-am luat o camasa alba barbateasca, le-am adaugat o curea roz in talie ca sa raman feminina, m-am incaltat cu espadrilele pe care le iubesc pentru ca ma simt extrem de bine in ele, am luat geanta pe care o port mereu la facultate si am plecat. Maine poate voi fi mai lenesa: voi purta o pereche de blugi boyfriend, adidasi si un tricou larg. Peste doua zile poate voi lua o rochita. Cred ca ai inteles mecanismul. Totul este despre cum ma simt.

In cazul in care esti una dintre persoanele care isi planifica in week end tinutele pentru toata saptamana, te invidiez! Esti extrem de echilibrata, si stii ce vrei. Ei bine, eu nu sunt asa. Eu sunt o dezordine umblatoare, care a invatat cum sa nu arate ca una!

Rezumat 1: fie iti pregatesti tinutele in avans, fie te imbraci dupa cum ai chef in ziua respectiva. Crede-ma, daca poti, prima optiune te scuteste de foarte mult stres si te ajuta sa fii mai organizata 🙂

Sfatul numarul 2, si cel mai important: stilul nu tine cont de branduri, de numarul de articole din garderoba sau de cat de in/out (of) fashion este puloverul tau tricotat de bunica. Pe bune, stilul e mult mai mult de atat.

Am mai spus-o, si o sa repet: nu trebuie sa devii o consumerista inraita pentru a arata bine. Nu o sa avem niciodata suficiente resurse pentru geanta Louis Vuitton sau pentru pantofii aia super trendy Escada. Chestiile de genul “munceste pana cand iti vei permite sa porti costum dupa ora 18” sau “intr-o zi vei avea tot ce iti doresti” se traduc prin simpla “manipulare a maselor”.

Nu sunt rea sau cine stie cum, dar sincer, nu suntem in Manhattan. Sa ii lasam pe ei cu produsele de lux si noi sa ne multumim cu H&M sau Zara, ca asta a facut clasa muncitoare mereu: s-a multumit.

Am incheiat partea economica a discutiei, sa revenim la stil :))

Aflandu-ti stilul, poti sa ai haine si din Obor sau din China Shop si sa arati foarte bine. Si nici nu o sa aduc in discutie moda SH-urilor.

Rezumat 2: Nu pretul articolelor sau noutatea lor te face stylish.

Sfatul nr. 3 (iar pentru aceasta seara ma voi opri aici): Make a signature.

Pana prin aprilie-mai nu tinusem vreodata cont de ideea asta, dar dupa ce am cunoscut-o pe Ana Morodan mi-am dat seama cat de importanta este. Imi amintesc ca la unul din workshop-urile Tezio a adus vorba despre sandalele si pantofii stiletto, carora in cercul ei de prieteni li se spune “Pantofi Raicu”(sunt convinsa ca stii de ce). Dupa aceasta remarca, ne-a adresat iminenta intrebare: Care este semnatura voastra? Normal ca nu se referea la mazgalitura pe care o facem cu pixul pe actele de la ghiseele autoritatilor publice, ci la acel ceva care ii face pe oameni sa se gandeasca la noi.

M-am gandit o perioada indelungata la raspunsul acesta.

Pe atunci aveam parul roz si purtam in fiecare zi acelasi ruj mat rosu capsuna.

Astazi, semnatura mea sunt desigur sprancele (Dumnezeule, sunt innebunita dupa ele),pe care le-am lasat sa creasca vreo 4 luni bune- si inca nu sunt perfecte, inca mai am de munca- si rujul mat Nyx ruffle trim.

Ca semnatura vestimentara, nu pot sa spun ca am descoperit-o inca, dar imi amintesc ca una din colegele de la facultate spunea ca port numai blugi largi(desi mie nu mi se parea…). Poate asta o fi. Oh, la naiba, am sapte perechi de blugi in dulap dintre care 4 sunt Mom fit sau Boyfriend, avea dreptate.

In fine, trecand peste descoperirea recenta, mizez pe “semnatura de machiaj”, in defavoarea celei vestimentare. E mult mai simplu.

Rezumat 3 : Construieste-ti o nota proprie, fie ca e vorba de articole vestimentare, ruj, parfum, eyeliner: un detaliu care sa faca parte din rutina ta zilnica.

Sper ca seria sa aiba review-uri bune si sa va placa. Am multe surprize pregatite !

Kisses,

Good night!

 

6664f1b755c0ee40b1b438a0f52931a8

 

 

 

 

 

 

Leave a comment